Biografije kompozitora

Šimun-Čarli Botica (30.11.1997.) rođen je u Sinju te završava osnovnu i srednju glazbenu školu smjer gitara. Svoje prve skladbe piše s 10 godina.

Nakon završene srednje glazbene škole upisuje studij glazbene pedagogije, a zatim i kompozicije u klasi prof. Ivana Božičevića. Trenutno je student četvrte godine kompozicije na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

Dobitnik je dviju rektorovih (za izvrsnost 2022. te za posebna postignuća 2023.) i dviju dekanovih nagrada za izvrsnost. Skladbom „Es Verdad“ osvaja prvo mjesto na 26. međunarodnom festivalu zborske glazbe Cro Patria, a godinu dana kasnije, skladbom „Salvum me“ također osvaja prvo mjesto. Glazbena mladež Split mu je također uručila i posebnu nagradu za doprinos 11. ciklusu koncerata mladih glazbenika mo. Vinko Lesić.

Sara Jakopović rođena je 1997. godine u Zagrebu. Osnovnu i srednju glazbenu naobrazbu (instrumentalni smjer- klavirist) završila je u GU Elly Bašić, u klasi prof. Minje Kolak. Godine 2021. Diplomirala je Teoriju glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, pod mentorstvom prof. Mladena Tarbuka. Godine 2023. diplomirala je Kompoziciju u klasi prof. Berislava Šipuša na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Na studiju Kompozicije bila je ubrojena u 10% najuspješnijih studenata.

O ranoj ljubavi i posvećenosti prema glazbi najviše govori 13 osvojenih nagrada tijekom osnovnog i srednjoškolskog glazbenog obrazovanja. Zbog postignutih rezultata na natjecanjima, godine 2007. te 2010. uručena su joj priznanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

Tijekom studija nastavlja ostvarivati različita postignuća. Dobitnica je dviju Rektorovih nagrada, a u dosadašnjoj karijeri izvedene su joj brojne kompozicije. Njena kompozicija „Panika“ praizvedena je na Muzičkom biennalu Zagreb 2017. godine, dok je kompozicija “Trippin’ Triptych” praizvedena na Muzičkom biennalu Zagreb 2023.

U sklopu Erasmus+ Brass ‘n Roll projekta ostvarila je svjetsku praizvedbu djela “Brass&Beyond” u Ljubljani (Akademija za glasbo), a djelo je ponovno izvedeno u Budimpešti (Franz Liszt Academy of Music), Zagrebu (Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu) te u Freiburgu (Freiburg University of music, 2023.).

Dobitnica je Stipendije Grada Zagreba za izvrsnost na studiju Kompozicije.

Od rujna 2022. trajno je zaposlena na Glazbenom učilištu Elly Bašić kao nastavnica teorijskih predmeta u osnovnoj i srednjoj školi (Solfeggio, Polifonija, Harmonija, Vježbe iz kompozicije).

Vigo Kovačić (4.2.2003.) rođen je u Zagrebu i trenutno je na trećoj godini studija Kompozicije u klasi prof. Berislava Šipuša.

Od 2010. pohađao je prvo Glazbenu školu Pavla Markovca, a kasnije Glazbenu školu Zlatka Balokovića u Zagrebu. Od 2015. godine počinje pisati svoje prve kompozicije.

2015. godine, pod mentorstvom prof. Mire Kožul osvojio je prvu nagradu u I. kategoriji Solfeggia na natjecanju HDGPP-a, a 2019. godine pod mentorstvom prof. Sanje Povrzanović-Malek osvaja također prvu nagradu u III. kategoriji Solfeggia.

Pod mentorstvom prof. Berislava Šipuša, do sada je napisao mnoge skladbe. Među njima ističu se: „Derivacije“ za violončelo i klavir, „Za Lijeve Ruke“ za pet pijanista, „Sinfonietta“ za gudački orkestar, djelo koje je snimljeno od strane HRT Simfonijskog Orkestra na radionici Maestra Pascala Rophéa za suvremenu glazbu. Potom slijedi skladba pod nazivom „Passacaglia“ za 12 gudača te jednostavačno djelo za komorni sastav „Stavak iznimno snažnog efekta“ koji je izveden prvo u Grožnjanu, u sklopu Radionice suvremene glazbe, a potom i u Zagrebu te napokon u Slatini u sklopu zatvaranja Dana Milka Kelemena.

Lovro Stipčević (Zagreb,1994.) diplomirao je Teoriju glazbe 2021. godine na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, pod mentorstvom prof. Mladena Tarbuka. Tijekom studija pokazuje zanimanje za elektroničku i klasičnu suvremenu glazbu te godine 2021. godine upisuje studij Elektroničke kompozicije u klasi prof. Vjekoslava Nježića. Trenutno je student 3. godine te je na studiju Kompozicije ubrojen u 10% najuspješnijih studenata.

U dosadašnjem umjetničkom radu ostvario je mnoga postignuća. Rektorovu nagradu dobio je za veliki timski znanstveni i umjetnički rad u akademskoj godini 2016./2017. (Opera L. Janačeka: Lukava mala lisica).
Skladba Capriccio za dvije marimbe izvedena mu je u Zagrebu i Bjelovaru na Međunarodnom udaraljkaškom festivalu IPEW (lipanj i listopad 2021.), a skladba “Svako traženje smisla je…”, u koautorstvu s Krešimirom Klarićem, praizvedena je na Muzičkom biennalu Zagreb 2021. godine.
Godine 2022. izabran je, uz Krešimira Klarića, za dobitnika stimulacija stvaralaštva mladih skladatelja iz sredstava fonda „Rudolf i Margita Matz“. Skladbu “Ephemeral Vortex” za mješoviti ansambl (9) praizveo je ansambl S/UMAS na Festivalu Novog Zvuka u Sinju (siječanj 2023.). Skladba je također izvedena i 13. 10. 2023. na Festivalu “Music Sandbox Split”.
Skladbu “Ethereal Sonic Visions” za gudače i elektroniku (12) praizveo je ansambl Zagrebački Solisti na Osorskim glazbenim večerima. U suradnji sa skladateljicom Sarom Jakopović, radio je dizajn zvuka i glazbu na suvremenim plesnim predstavama pod naslovom “Niti” i “Što ako” koje potpisuje koreografkinja Jasna Čižmek Tarbuk.
U sklopu projekta “Rođendan umjetnosti 2023.” skladba “Caligo” izvedena je i emitirana putem emisije Ars Acoustica i EBU distribucije u gotovo 30 zemalja.

Od 2023., povremeno radi kao glazbeni producent na HRT-u.

David Mastikosa (1992., BiH) bosanskohercegovački je kompozitor mlađe generacije. Diplomirao je kompoziciju na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci u klasi prof. Tatjane Milošević Mijanović, dr. sc. Na spomenutoj Akademiji od 2020. god. izabran je za višeg asistenta na Odsjeku za glazbenu teoriju i pedagogiju.

Skladbe Davida Mastikose odlikuju se jedinstvenim i osebujnim umjetničkim izrazom. Dobitnik je nekoliko nagrada za glazbu, od kojih se ističe nagrada za najbolju glazbu za suvremeni film, koju dodjeljuje “British Council Ukraine” u suradnji s Dovženko-Centrom u veljači 2020. Osim nagrade koju dodjeljuje Sveučilište u Banjoj Luci za postignute međunarodne rezultate , istaknuti rad, te postignuća u znanstveno-istraživačkom radu i umjetničkom radu, David je dobitnik i Nagrade Grada Banja Luka – mladima za doprinos razvoju kulture grada.

Mastikosa je autor preko 70 različitih skladbi izvedenih na festivalima i manifestacijama diljem svijeta, a njegovu glazbu izvodili su renomirani glazbenici i ansambli kao što su: Bartolomej Stanković (klavir), Sauro Berti (bas klarinet), Saša Mirković (viola), Andrea Nikolić (violina), Stockholmski kvartet saksofona, Ensemble Metamorphosis, Kalamos kvintet, Zagrebački solisti, i dr.

Mastikosa je jedan od najaktivnijih bosanskohercegovačkih skladatelja filmske i medijske glazbe. Autor je glazbe višestruko nagrađivanih dokumentarnih filmova “Lica Lafore” i “Djeca” Denisa Bojića u produkciji Radio televizije Republike Srpske. Osim dokumentaraca, Mastikosa aktivno piše glazbu za kratke i animirane filmove te glazbu za kazalište.

Trenutno je Mastikosa na trećoj godini doktorskog studija kompozicije u klasi prof. Aleksandra Vrebalov, dr na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Dugogodišnji je stipendista Fonda “Dr. Milan Jelić”. Mastikosinu glazbu ekskluzivno objavljuje “Donemus Publishing House of Contemporary Classical Music” iz Nizozemske. Također je alumnus francuske škole za talente “Académie musicale de Villecroze”. David Mastikosa živi, radi i stvara u Banjoj Luci.

Linda Uran diplomirala je kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Zlatka Tanodija. Uz diplomu iz kompozicije maturirala je i solo pjevanje te se aktivno bavi pjevanjem i vokalnom pedagogijom.

Njezin opus osim klasične glazbe sadrži i glazbu za brojne kazališne predstave, filmove i animirane filmove, špice za televizijske emisije, radijske jinglove, radio drame te zabavnu glazbu.

Od brojnih djela izdvaja glazbenu komediju/operetu “#Priležnici” izvođenu u kultnom gradskom kazalištu “Komedija” u Zagrebu za koju je nagrađena Rektorovom nagradom i plasmanom u polufinalu na svjetskom natjecanju „Film Music Competition“, a uvertira je zavedena u bazu Sveučilišne knjižnice u Californiji Los Angeles, autorsku Zbirku solo pjesama za glas i klavir u izdavaštvu Ustanove Ivan Matetić Ronjgov na temelju koje je objavljen i njezin album „Solo pjesme“ u suradnji s pijanistom Stipom Bilićem.

Od 2020. radi kao glazbena urednica na Hrvatskoj radioteleviziji – Radio Rijeka, radi na kantautorskom albumu i frontwoman je riječkog rock banda FANAA.

Lukša Vučić (umjetnički Lukša V. Montana) hrvatski je skladatelj i klavirist, porijeklom iz Kaštela. Tijekom više od 15 godina glazbenog obrazovanja i iskustva u skladanju i sviranju, Lukša razvija stil poseban za akademske kompozicije i glazbu za medije, oslanjajući se na usavršavanje modernih tehnika i orkestralne palete, a pritom zadržavajući virtuoznost.

Lukšino stvaralaštvo obuhvaća glazbu za različite projekte poput animiranih, kratkometražnih i dugometražnih filmova, uključujući žanrove među kojima su komedija, horor i triler. Njegova akademska djela oblikovana su dinamičnim i pamtljivim melodijama od neoklasicističkog do avangardnog stila, a napisane su za solo instrumente, komorne sastave, zbor ili orkestar.

O njegovoj klavirskoj i orguljaškoj vještini svjedoči rezultat prvog mjesta na državnom natjecanju u sviranju orgulja 2017. godine. Kasnije, Lukša stječe diplomu iz glazbene teorije 2019. u glazbenoj školi Josipa Hatzea. Njegovo se obrazovanje nastavlja kada Lukša upisuje prijediplomski glazbeni studij na Cardiff Sveučilištu u Walesu gdje osvaja priznanje kao najznačajniji student na glazbenom odsjeku. U ljeto 2022. Lukša napušta Cardiff i odlazi u Chicago na diplomski studij skladanja isključivo za filmove i druge oblike medija.Trenutno Lukša provodi akademsku godinu u Splitu i student je 4. godine kompozicije na Umjetničkoj Akademiji pod mentorstvom skladatelja Ivana Božičevića. U međuvremenu, stvara kompozicije za televizijske sadržaje i kratkometražne filmove dok se priprema za posljednju godinu diplomskog studija u Chicagu 2024./2025.